Startup Szerda - A nagy tartalommegosztó pitchverseny

Startup Szerdánk összefoglalója
Farkas Anett
Online kommunikáció - StartITup Győr

Egy izgalmas eseménnyel indítottuk az őszi évadunkat, a szeptemberi Startup Szerda alkalmával a közösségen belüli tudásmegosztás került fókuszba. 😍

Számtalanszor hangoztattuk már, hogy mekkora potenciál rejlik ebben a közösségben vagyis a résztvevőkben, így most ők kapták a főszerepet és mikrofont ragadhattak, ők voltak a szeptemberi Startup Szerda előadói! 🗣️

A digitális technológia lehetővé teszi, hogy az online elérhető hírek között a felhasználók a saját értékítéleteik, meggyőződéseik és preferenciáik szerint válogassanak (személyre szabás), így létrehozva egy saját szimbolikus hírlapot (The Daily Me), de ennek negatív társadalmi hatásai is lehetnek. A személyre szabott hírek olvasása során az egyén könnyen bezárhatja magát egy információs buborékba (information cocoon) vagy visszhangkamrába (echo chamber). Eli Pariser a "szűrőbuborék" (filter bubble) kifejezést használta könyvében, és úgy véli, hogy az algoritmikus szűrés, amely a felhasználók előtt rejtve marad, napról-napra tökéletesedik. Pariser szerint mindenki rendelkezik egy saját, egyedi online információs világgal, amelyet egy algoritmus állít össze a felhasználó korábbi tevékenységei alapján. Ez egy olyan kényelmes tér, ahol csak azok a tartalmak jelennek meg, amelyekre az adott felhasználó valószínűleg szívesen kattintana. Eli Pariser (2011) szerint az lenne az ideális, ha az algoritmusok nem csak a relevanciát, hanem az olyan kényelmetlen, provokatív vagy fontos gondolatokatis figyelembe vennék, amelyek más nézőpontokat is bemutatnak.

Hogy egy kicsit kilépjünk a saját szűrőbuborékunkból, arról beszélgettünk közösen, hogy mit is fogyasztunk online! 

A 9. versenyben lévő online tartalom:

1.      Szertár

2.      familysearch.org

3.      James Frank

4.      AI News – Matt Wolfe

5.      Qubit, Kortárs felbeszélések

6.      Light Novel

7.      Hihetetlen történelem

8.      Hogyan éljünk 700 évig?

9.      CÉGépítők

Ezután a résztvevők leadták voksukat az általuk vélt legjobb tartalomra, amiket összesítve az első legtöbb szavazatot kapott online tartalom pitchelője nyereményben is részesült!

Homor Péter - 1. hely - family.org

Gratulálunk a pitchelőknek, és nagyon köszönjük, hogy velünk tartottatok! 💙

Támogatók 🙏🏻

Az esemény kiemelt támogatója a Start it @ K&H és a GYMSM KIK.

Fotó: Dimény Luca